Analiza i planowanie strategii
Czym jest analiza i planowanie strategii?
Analiza strategii polega na przyjrzeniu się działalności Twojej firmy na obecnych rynkach, dla segmentów klientów, z aktualną ofertą produktów lub usług. Sprawdzamy czy warto nadal tu działać, czy może warto zmienić zakres działalności, np. wychodząc na nowy rynek, do nowych klientów lub z nową ofertą. Planowanie strategii to podjęcie decyzji o kolejnych krokach rozwoju firmy i ich zaplanowaniu.
Jak działa analiza i planowanie strategii?
- Pozyskujemy dla Ciebie dane z rynku, z głowy Twojej i Twoich ludzi. Porządkujemy je, strukturyzujemy, priorytetyzujemy. Pokazują się trendy. Przyglądamy się temu jak zmienia się świat na nadchodzące lata.
- Nakładamy na to analizę branży i rynku, na którym działasz lub chcesz działać - potrzeby klientów, działania konkurentów, pozycja negocjacyjna dostawców, pojawianie się substytutów dla Twojej oferty.
- Wyciągamy słabe i silne strony Twojej organizacji. Wszystko przy bliskiej współpracy i angażowaniu managerów i pracowników.
- Zarysowujemy kierunki strategiczne na kolejne lata. Dzielimy na kolejne kroki i projekty wdrożeniowe.
- Cały czas uzupełniasz spostrzeżenia swoją wiedzą i doświadczeniem.
- Podejmujesz decyzje wpierając się konkretnymi analizami i rekomendacjami.
- Planujemy wprowadzenie planów w życie w Twojej firmie, abyś czerpał korzyści z dobrej strategii.
- Stawiamy hipotezy jak zareaguje rynek, weryfikujemy je, planujemy kolejny ruch w oparciu o wnioski od klientów, z finansów, sprzedaży, itd.
Czy strategię może ułożyć zewnętrzna firma?
My zbieramy i opracowujemy dane. Dajemy Ci proces, szablon i strukturę. Pomagamy wyciągać wnioski z danych. Jednak to Ty jesteś kapitanem, sterem i okrętem. Nadajesz ton analizie strategii, tworzysz ją, podejmujesz decyzje. Jesteśmy tu, aby pomóc Ci w żmudnym zbieraniu i analizie danych, zarządzaniu kolejnymi zadaniami. Dzielimy się doświadczeniami z procesu i wiedzą z rynku, co działa u innych.
Skąd wiemy jak to robić?
Nasi kluczowi konsultanci mają przygotowanie ze studiów zarządzania na SGH (z programem przypominającym MBA w zakresie analizy i planowania strategii) oraz studia MBA. Opracowywaliśmy strategię w firmach, w których pracowaliśmy, mamy zatem doświadczenie w większych organizacjach i przy wdrażaniu strategii w strukturach firmy, obserwowaniu jej skutków i iterowaniu na przestrzeni lat. Prowadzimy też swoją działalność, więc wiemy jak strategię dobierać dla małych firm z ograniczonym czasem i budżetem. Mamy wypracowane szablony, które przyspieszają pracę.

Posłuchaj o tym w podcaście
Podcast Najpierw analiza biznesu: odcinek NAB#003 Strategia – kierunek rozwoju firmy
Umów się na bezpłatną konsultację
Opowiedz nam osobiście o swoich wyzwaniach. Spotkamy się online jeszcze dziś, jutro lub w ciągu najbliższych dni. Sprawdź kalendarz.
Otrzymasz link do spotkania w wybranym dniu i godzinie. Mamy 60 minut konsultacji na rozmowę, pytania, porady.
Pojaw się na nich sam(a) lub zapraszając współpracowników, którzy uzupełnią Waszą perspektywę.